De maand juni begon goed met een bezoek van de Airbus A330-243 B-5943 van China Eastern Airlines in de “Eastday.com” kleuren.
(Edward van Altena, 2 juni 2017)



Het Poolse Enter Air heeft Airbus A320-214 LZ-MDO van Via Airways gehuurd. (André Schmidt, 2 juni 2017)



De N343AN, een Boeing 767-323 van American Airlines, is voorzien van OneWorld titels. (Joost de Wit, 4 juni 2017)


Het Spaanse Air Europa bestaat al weer 30 jaar en om dat te vieren is Boeing 737-85P EC-MKL voorzien van een 30 jaar sticker. (Ton Jochems, 4 juni 2017)

 

Transavia heeft voor het zomerseizoen Boeing 737-8KN A6-FDF van Fly Dubai gehuurd. De kist is inmiddels met uitzondering van de onderkant van de staart in de Transavia kleuren gestickerd en voorzien van de registratie PH-HSR. (Peter van Stelle, 9 juni 2017)



Eind oktober komt er een einde aan het Fokker tijdperk bij KLM Cityhopper. Om dit wat extra aandacht te geven, is de PH-KZU (een van de laatste Fokker 70’s) voorzien van “Anthony Fokker farewell stickers”. (Maarten Visser Sr, 9 juni 2017)


Leuke militaire bezoeker was de Gulfstream C-20G van de US Navy. De 165152 is onderdeel van VR-51. (Adriaan Elligens, 13 juni 2017)


De TF-FIR, een Boeing 757-256 van Icelandair in special ”80 years of Aviation” kleuren, is inmiddels ook al een aantal keren op de middagvlucht te zien geweest. (Adriaan Elligens, 13 juni 2017)


De Embraer ERJ 195AR VQ-BEX van Saratov Airlines kwam een Mexicaans voetbalteam vanaf Schiphol ophalen voor een wedstrijd in Rusland.
(Jules Meulemans, 13 juni 2017)



Een zeer kleurrijke kist is de D-ABDQ, een Airbus A320-214 van Eurowings. Het vliegtuig is voorzien van het zogenaamde “Europa Park” kleurenschema.
(Pino Thomé, 13 juni 2017)

 

ASL Airlines Ireland was op bezoek met ATR72-212 EI-SLP. (Ton Jochems, 13 juni 2017)


Air Cargo Global heeft zijn vrachtvluchten van Brussel naar Schiphol verplaatst. De OM-ACG, een Boeing 747-409, zal in de toekomst dus wel vaker op Schiphol te zien zijn. (Ton Jochems, 13 juni 2017)



Het Poolse LOT Airlines heeft sinds kort de Boeing 737-89P, waaronder de SP-LWA, aan de vloot toegevoegd. (Jules Meulemans, 14 juni 2017)



Boeing 757-225 N757HW van Honeywell International is wel vaker op Schiphol te zien. De kist is tegenwoordig voorzien van nieuwe “Connected Aircraft” stickers. (Cor Mout, 14 juni 2017)


Leuke bezoeker voor Schiphol-Oost was de OK-CTP, een Pilatus PC12/47. (Ad-Jan Altevogt, 16 juni 2017)


Sun Express heeft de Boeing 737-89P TC-SOH voorzien van “Despicable” stickers. (Pino Thomé, 16 juni 2017)


Easyjet heeft inmiddels de eerste Airbus A320-251 Neo in de vloot opgenomen. De G-UZHA is daarvoor voorzien van een extra Neo sticker.
(André Schmidt, 18 juni 2017)



De Boeing 737-3L9 G-MISG van Cello Aviation werd ingehuurd om het Koninklijk paar voor een Staatsbezoek naar Italië te vliegen.
(Koos van der Heijden, 19 juni 2017)



Inmiddels een zeldzaam type is de McDonnell Douglas MD87 van Sunrider Cooperation met registratie N168CF. (Koos van der Heijden, 23 juni 2017)


N43GX Bombardier BD-700-1A11 Global 5000. (Ad-Jan Altevogt, 23 juni 2017)

 

Een leuke BBJ was de N721UF, een Boeing 737-7BC van F&L Aviation. (Adriaan Elligens, 25 juni 2017)
 

Op de terugweg van de Salon op Parijs Le Bourget, bracht Dornier 328-110 VH-PPG van Aero Rescue een bezoek aan Schiphol-Oost voor een demo.
(Adriaan Elligens, 26 juni 2017)

 

Boeing 777-343 PK-GII van Garuda Indonesian Airlines is al een tijdje voorzien van de Skyteam kleuren. Echter dit was pas het eerste bezoek aan Schiphol.
(Kees Harteveld, 26 juni 2017)

 

Zo nu en dan te zien op de lijndienst naar Schiphol zijn de Airbus A320-232’s van Air Astana; hier de P4-VAS. (Kees Harteveld, 26 juni 2017)

 

L1-01 is een Dassault Falcon 2000EX van het Slovenian Government. (Adriaan Elligens, 29 juni 2017)

 

OE-HRS Bombardier BD-100-1A10 Challenger 350 van International Jet. (Adriaan Elligens, 30 juni 2017)

 


Leuke afsluiter van de maand was de 5A-LAM, een Canadair CL-600- 2D24 CRJ-900ER van Libyan Airlines, die een minister kwam afzetten.
(Fred Sonders, 30 juni 2017)

     
 

Credits: Peter Heeneman